Moster, blixtnedslag och nytt land.

Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev senast, men nu är jag på en ny au pair resa.
Den här gången har jag åkt till Finland. 
Jag tänkte berätta vad som hände när jag skulle åka till Finland.
 
Min moster och hennes man var på besök hos oss i Sverige i fyra dagar. Vi gjorde en hel del roliga saker, på söndagen skulle de åka hem till Helsinki och som tur var fick jag en biljett på deras flyg så vi kunde åka tillsammans.
När vi väl anlände till flygplatsen sa vi hejdå till min bror och min mamma. 
Allt gick bra tills vädret helt plötsligt gjorde en helomvändning från fint och soligt till regn och åska. När vi stod vid gaten så gick helt plötsligt elen och hela flygplatsens elektiska apparater slutade att fungera. Efter ett bra tag så fick de igång elen och vi kunde gå på flygplanet,
När vi hade landat i Helsinki blev jag hämtad av en av föräldrarna och sedan åkte vi bil i ca 1 och en halv timma till Kangasala.
 
Huset familjen bor i är blått och ligger nära en väldigt stor sjö, det är jättefint. 
Jag skulle berätta mer men nu börjar jag bli trött efter min första dag här.
Så på återseende mina vänner!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0