Den första veckan.

Hej!
Det har hänt väldigt mycket den här första veckan men jag tänkte lite kort berätta om allt.
Själva au pair jobbet går bra, beroende på hur bra humör Niilo(3 åringen) är på. Vissa dagar är enklare än andra.
Saimi som är Niilos storasyster är väldigt bra hjälp. Hon är jätteduktig på att ta hand om sin lillebror. Därför känner jag mig inte helt ensam när föräldrarna har åkt till jobbet.
Niilo fylllde år i fredags men kommer bli firad nästa lördag. 
På dagarna leker vi rätt mycket, med barbies, monster high (brats fast monster) eller med bilar.Sen har jag lagat mat också, tacos var utan tvekan en stor favorit!
 
På fredagen så spelade vi(en av mammorna, jag, Saimi och Niilo) Afrikan tähti (Afrikas stjärna, Den försvunna diamanten) vilket var riktigt kul. Jag hade inte spelat det brädspelet sedan jag var liten, och jag hade glömt att det var mitt favoritspel som liten. Saimi vann men det var en riktig nagelbitare mot slutet av spelet om vem som skulle vinna. 
 
I lördags åkte jag in till Tampere(Tammefors) och träffade en tjej som heter Elisa. Hon har suttit barnvakt för familjen innan, och en av mammorna introducerade oss genom att ge mitt telefonnummer till Elisa.
Vi gick runt lite i Tampere och sedan började det regna så vi bestämde oss för att fika.
Vi fikade på ett ställe i Tampere i närheten av Stockmann (ett stort köpcenter liknar NK) och vi satt där ett tag. 
Vi satt på caféet ett tag och rätt som det var kom en Pride-Parad! Hade helt glömt att det var just på lördagen. Efter att ha suttit på caféet ett tag bestämde vi oss för att ta en promenad till något matställe. Vi pratade en hel del och hon var en väldigt trevlig person.
 
Idag söndag har det inte hänt så mycket. Jag var inne i Tammefors och tänkte gå i affärer men allt var stängt på grund av att det var någon helgdag. Som tur var vädret fint och jag kunde gå omkring i staden och titta mig omkring. Sedan var jag lite i olika parker och tittade mig omkring. En ganska lugn dag helt enkelt. Sedan när jag var tillbaka i Kangasala hjälpte en av mammorna mig med att köpa tågbiljetter till Ylivieska och Helsinki.
Jag skall till Ylivieska först för att fira midsommar hos min mormor och morfar. I början av juli skall jag åka till Helsinki för att hälsa på min moster, hennes man och eventuellt min kusin.
Det var allt för den här gången, vilket blev rätt mycket...
Till nästa gång!
 
 
 
 
 
Maj BB
2014-06-09 @ 21:16:15
URL: http://majberggrensnya.blogspot.se

Kul att läsa din blogg Så roligt att du redan har funnit dig så väl till rätta. Trevlig midsommar hos din släkt. Hälsningar o kram från Maj i Askim

Svar: Vad roligt Maj! Trevlig midsommar!
jasminaupair.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0