Den första dagen

Jag vaknade upp tidigt på morgonen i ett nytt rum, nytt hus och i ett annat land. Det var första dagen hos min au pair familj i Finland.
Jag hade träffat det äldsta barnet(Saimi 9 år) på kvällen dagen innan, men inte den yngsta (Niilo 3 år.) Föräldrarna hade varnat mig för att Niilo kan ha lite svårt för nya människor och att han antagligen skulle ignorera mig. Men när jag väl träffade honom så skakade han hand med mig och tittade lite blygt på mig.

På morgon gick vi till sjön som finns i närheten och barnen lekte på en lekplats som fanns där. Därefter gick vi hem och lekte en stund. Efter Niilo sovit middag så lekte Saimi och Niilo föreställning för mig. De sjöng sånger och dansade. Saimi klädde ut Niilo i tjejkläder och han såg så söt ut!
På eftermiddagen när en av mammorna hade kommit hem gick vi till ett torg som finns i närheten och hon visade vart busshållplatsen och simhallen låg. Sen åt vi alla glass som vi köpte på torget.
Vi får se om jag åker till Tammefors till helgen.
Det var allt för den här gången!
Sari
2014-06-03 @ 14:23:22
URL: http://desami.se

Hej Jasmin, kul att få läsa om hur du har det i Finland. Kram Sari




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0