Blåbärspaj och långledig.

Hej!
Den här veckan har gått rätt långsamt. Nu är det inte så lång tid kvar innan jag åker tillbaka till Sverige.
Jag tänkte mest berätta vad som har hänt, den sista tiden här i Finland.
 
Jag fick ledigt en hel del förra veckan så jag hann göra rätt mycket. Jag och en au pair åkte till Särkänniemi där det fanns åkattraktioner och massor av annat roligt. En del av nöjesparken var ägnat helt till angry birds (för de som inte vet angry birds kommer från Finland.) Det fanns angrybirds åkattraktioner och en stor lekplats med angry birds.
 
Min personliga favorit av alla åkattraktionerna, var en vanlig bergochdalbana, fast istället för vanliga vagnar fick man sitta på en motorcyckel. Det var duktiga på att hitta på nya sätt att åka bergochdalbana, en annan bergochdalbana fick man ligga ner så det var som om man flög. 
 
Under veckan har det varit lite halv-bra väder, men häromdagen fixade vi så att barnen fick bada i barnpoolen när det äntligen var bra väder.
Idag har vi gått och plockat blåbär i skogen,  sedan gjorde jag och barnen blåbärssmulpaj.  
 
Den här helgen åker jag till Helsingfors för att besöka släktingar. 
Det var allt för den här gången.
Hemmresa 15 juli börjar se fram emot det mer och mer för sedan åker jag och min mamma på solsemester!
Ha det gött allesammans!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0