Mycket på gång

Här har det varit mycket på gång på senaste tiden.
Men idag har jag lite tid över för att skriva ett blogginlägg.
Rita (mamman) åkte till Kanada i onsdags, så jag har fått laga middag och gått med Anya till skolbussen.
Köket håller på att renoveras, därav är det lite kaos i hemmet. Det är damm överallt och nu fungerar inte ugnen i köket. Jag ser fram emot när det äntligen blir klart (någon gång i april förhoppningsvis), börjar bli trött på röran. 
Onsdagen var en bra dag, jag lagade middag och hjälpte Anya med hennes engelska läxa. 
 
På fredagen så hade jag, Martina och Jenny bestämt oss för att gå ut i Kingston (som ligger i närheten där jag bor.)
Vi gick till en bar/club som hade billig dricka, 5 pund för en pitcher, vi beställde en mojito och  en tequila sunrise(tror jag kan minnas fel).  Här är en bild på mig och Martina med vår dricka.
Bild: Taggaaaaaaaa!!!
 
Det var en rolig kväll! Som vi skall försöka göra om snart igen. Jenny sov över hos mig för första gången och vi lyxade till det med att ta en taxi hem från baren.
 
På lördagen hade jag och Jenny en riktig slö dag. Vi orkade inte riktigt göra så mycket, vi tittade mest på tv och tog det lugnt. Vi beställde en stor pizza till lunch som levererades till huset, så slapp vi åka någonstans för att äta lunch. Det var nämligen några byggarbetare som jobbade i köket, så jag kunde inte riktigt laga mat.
På kvällen var jag barnvakt, det var inte så intressant Anya hade en kompis så de var mest för sig själva.
 
Söndagen spenderade jag och Martina i London. Planen var att gå till Victoria Secret. På vägen dit blev vi indragna i en hudvårds butik av en riktigt duktig försäljare, som kunde lite svenska. Efter att ha testat lite olika produkter så gick vi båda ut med varsin påse från affären. Vilket ingen av oss hade planerat att göra, men produkterna vi köpte var faktiskt riktigt bra. 
Sedan gick vi till Victoria Secret, 3 plan av underkläder och kläder. Jag måste dit igen och köpa massor av grejer på en och samma gång. Deras träningskläder var väldigt fina och sköna. Jag köpte tyvärr ingenting just den här gången men kanske nästa. Martina köpte en present till en kompis, som jag tror hon kommer bli jätteglad över.
När vi var klara på Victoria Secret gick vi till Ben's cookies (nytt favoritstället) och vi köpte en kartong med kakor, som jag gav till familjen. Det var en smart idé så vi inte tryckte i oss alla kakorna själva. 
Tidigare på dagen hade vi bestämt oss för att åka till Wimbledon och testa frozen yogurt glass, vilket vi gjorde.
Efter att ha hoppat på fel tunnelbane tåg och fått byta så var vi äntligen där.
Frozen yogurt var gott! Det fanns färsk frukt man kunde få till och chocklad... gott!
 
Det var allt för denna gången!
Hoppas det blir fint väder här snart igen, det har regnat så himla mycket på senaste tiden.
Kram allesammans!
Cheers!
 
 
 
Sari Mikkola
2013-03-18 @ 19:16:13
URL: http://www.desami.se

Kul att ni har haft så mycket kul! :-) Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0