Guildford

När jag vaknade imorse tittade jag ut, vad såg jag då? Snö. Vit snö som föll från himlen. Kråkorna utanför riktigt hånade mig med sina skrik. Det är mars, skall det inte vara fint väder och sol nu? Tydligen inte.
Snön fick mig inte på dåligt humör dock Nej! Ingenting skulle få mig på dåligt humör idag. 
Efter att ha gjort mig iordning för dagen så gick jag till tågstationen.
 
Idag bestämde Martina och jag  att vi skulle åka till Guildford, som ligger lite närmare Oxshott än vad London gör. Shopping stod högst på listan för dagen. 
Som vanligt krånglade tågen, så vi fick byta tåg i Effingham (Jenny tycker det namnet är roligt.) Vi stod och pratade om lite allt möjligt, så avbröt en tjej oss  och sa att hon var svensk. Vi blev genast jätteglada och började prata med henne, det visade sig att hon också var au pair! Hon var väldigt pratglad och hon utstrålade verkligen glädje, som smittade av sig till både mig och Martina. Det var riktigt kul att träffa henne.
När vi var framme i Guildford så gick vi in i ett shoppingcenter. Vi köpte lite kläder, det blev två kjolar och ett skjort/linne för min del. Martina lyckades äntligen hitta ett par jeans, efter att ha letat i flera affärer. 
Runt fyra tiden bestämde vi oss för att åka hem. I Effingham träffade vi på två tyska au pairer som Martina känner.
Vi fick skjuts av en av tjejerna som också bor i Oxshott. 
Det var en lyckad dag!
 
I fredags gick jag och Martina till den lokala pubben, som var jättemysig och väldigt typiskt brittisk. Tyvärr var de flesta i pubben 40 plus, vilket fick mig att känna mig som att jag var minus fem år yngre än vad jag egentligen är.
Det var en trevlig början på helgen.
 
Det var allt för de dagarna. Jenny är förresten i Sverige nu och vi kommer ses i Cardiff första helgen i april.
Det kommer bli kul.
Tchüss!
 
 
 
sari mikkola
2013-03-24 @ 14:43:37
URL: http://www.desami.se

Kul läsning! Du blir bättre och bättre på att blogga! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0