Födelsedag

Jag hade en underbar födelsedag här i England. 
Dagen började lite stressigt, men det var ingen större fara. Jenny kom hit på morgonen och vi gick till Cobham och fikade med några andra au pairer. Det var mysigt! Vädret var helt fantastisk, det var soligt och vårigt, det måste ha varit minst 15 grader utomhus. Det var lite roligt eftersom det fina vädret kom på just min födelsedag, innan dess har det mest varit grått och tråkigt. 
 
På morgonen öppnade jag en present min mamma hade skickat som var pärlörhängen, pärlhalsband och ett pärlarmband. Jättefint! Hon ringde mig senare på kvällen och sjöng "paljon onnea" som är den finska motsvarigheten till "ja må hon leva."
Näf vi fikade så fick jag Jennys present. Hon hade köpt massor av chocklad! Hon hade till och med lyckats spara en 200g marabou daim från i julas. Sedan hade hon skrivit en rolig dikt till mig. För alla som känner Jenny så vet ni att hon tycker om att skriva. Jag tänkte att ni skulle få läsa vad denna oerhört duktiga skribenten skrev till mig.
 
Jasmin 20 år av Jenny Fant.

Jasmin är en lustig flicka, hon kan vara super snäll, men även reta mig när jag har hicka.
Jag retar henne också ibland, som när hon säger "anka" istället för "and."
Hon kan bli ganska irriterad då och eftersom jag kan vara lite av en besserwisser så kan jag det förstå.
Men Jasmin är faktiskt gullig som när hon ger mig en chocklad muffin och annat som gör en mullig.
Hon ger folk också många trevliga komplimanger och hon kan acceptera musik även när det inte är hennes favorit genre.
När det behövs i alla fall är det riktigt dåligt så får hennes respektnivå ett fall.
Förutom gullig så är hon helt bäng som när hon är ett stekhett element i min säng.
Det lät lite lesbiskt, upptäckte jag nu men vi är faktiskt bara vänner hörre du!
Hur som helst så vill jag gratulera min kära vän till hennes tjugo år jag hoppas du blir nöjd med de kommade tjugo som du får!
Ha den äran önskar 
Jenny.
 
Visst är den underbar! 
 
På kvällen gick  jag på restaurang med familjen och det var trevligt. Jag fick en fin väska och en fin sjal av dem och lite olika saker från starbucks (kaffe älskaren som jag är blev jag jätteglad.)
Hur som helst det var en lyckad 20 års dag.
Det ända jag saknade var alla goa' svenskar, men det blir nog av att vi firar när jag kommer hem till Sverige. 
Tack alla som gratulerade mig, och tack alla som gjorde min födelsedag så trevlig.
Massor av kramar
 
 
Maj
2013-03-08 @ 10:27:30
URL: http://majberggrensnya.blogspot.se

Låter som en jättehärlig dag och Grattis i efterskott önskar jag /Maj vän till din mor

Svar: Tack
jasminaupair.blogg.se

Sari Mikkola
2013-03-08 @ 10:32:47
URL: http://www.desami.se

Härligt att det blev så lyckad födelsedag trots att du är en bit hemifrån. Jag gjorde en snabböversättning så att mummu, Heli, Ari, Jari, Sanelma osv kan läsa. Den blev lite tokig på vissa ställen men det är väl bättre än inget. Kram

Svar: Ja, skall bli roligt när du kommer så kan vi fira ordentligt.
jasminaupair.blogg.se

Sophia
2013-03-16 @ 17:44:51
URL: http://sugarforme.tumblr.com

Vad härligt att din födelsedag var mysigt :) Önskar att man kunde få lite vårväder här hemma i Göteborg, solen har kommit tillbaka men inte värmen men det är väl bara att vänta...

Svar: Ja det var kul :) Ja här har det vart så tråkigt väder på sista tiden men snart blir det nog bra igen :)
jasminaupair.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0