Kultur!

Nu är jag tillbaka i London igen, jag kom egentligen den andra januari men nu har jag lite saker att skriva om.
På torsdagen gick jag, mamman, pappan och Anya på bio och såg The Impossible. Den handlar om tsunami katastrofen som hände i Thailand. Det var en bra film, kanske inte världens mest upplyftande film men den var bra.
 
Idag bestämde jag mig för att gå till the National Gallery som ligger vid Trafalgar Square.
Så här ser det ut. 
Jag har gått förbi där väldigt mycket under min vistelse här och idag bestämde jag mig för att äntligen gå in och kolla på lite konst.
Det finns inget bättre än att gå till ett konstmuseum själv, man kan ta den tid man vill, stanna på det man tycker om mest. Jag rekomenderar det till alla! Gå på konstmuseum själv!
Efter några timmars vandrande i konstmuseumet så bestämde jag mig för att det var dags att dra. Utanför museumet så var det en magiker (tror jag) ,som var fastkedjad och han skulle ta sig ur dessa kedjor på en minut. Såklart stannade jag och tittade, det är bara det man måste göra och det var lite spänning i vardagen. Han lyckades så klart ta sig ur kedjorna och han fick en stor applåd av publiken (människor som hade samlats runt honom.)
Därefter så var det några ungdomar på Trafalgar Square som gav ut gratis kramar (gulligt eller hur?) och en av dessa kramade jag. Lite kul jag har alltså kramat en främling idag och jag var nykter.
Det var allt spännande som hände idag.
Hugs!
 
 
Sari Mikkola
2013-01-09 @ 21:12:41
URL: http://www.desami.se

Hihihi! Vilken tur att du var nykter XD! Kram

Svar: Ha xD ja
jasminaupair.blogg.se

Sophia
2013-02-28 @ 20:02:32
URL: http://sugarforme.tumblr.com

Låter super mysigt :D gå på museum själv tycker jag med är kul :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0