Kanelbullar

I torsdags begav jag mig till Jenny, vi bakade ungefär 200 kanelbullar för en skolförsäljning till hennes barns skola. När jag hade gjort allt jag skulle göra hos mig, tog jag tåget till Jenny. När jag kom hade hon redan satt i gång med bullbakandet, Jenny hade också satt på radion, vi lyssnade på klassisk musik vilket var väldigt mysigt när vi bakade kanelbullarna.
Det som var köpt till bullbaket från Sverige var svensk jäst och pärlsocker, det kändes lite som hemma när vi bakade kanelbullar med lite svenska ingredienser.
När den sista plåten med kanelbullar gick in i ugnen så kände vi båda en stor lättnad, vi var äntligen klara.
Jag tog lite bilder här får ni se hur mycket bullar vi gjorde.
 Jenny som njuter av en go' kanelbulle

 Vi båda var lite flummiga och kunde inte riktigt hålla masken för det sista fotot.
 
 
 
Sari Mikkola
2012-12-11 @ 00:01:38
URL: http://www.desami.se

söta och flummiga! :-) Bra gjort!

Svar: Tack!
jasminaupair.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jasminaupair.blogg.se

Livet som au pair.

RSS 2.0